Josefin

Den bästaste av dom alla

19 februari 2009

Publicerad 2009-02-19 21:18:33 i Allmänt

                                   

Nu var det ett tag sedan man skrev. Börjar känna att bloggandet definitivt inte är något jag tänker strunta i mer. Det tar ju inte alls mycket  tid, och dessutom är det ganska skönt att få skriva av sig lite då och då.
Egentligen har det hänt hur mycket som helst sedan jag skrev sist, men bara för att jag sitter här just nu och tänkt skriva om det så kan jag inte komma på något.
Det är i alla fall sportlov nu, vilket är otroligt skönt. Det är snart slut dock, men det känns knappt som det har börjat. Man behöver verkligen de här loven till att vila upp sig ordentligt känner jag, och många andra tror jag.
Det är skönt att komma ifrån skolan, och pluggandet, även om man har en hel del att plugga på under lovet ändå, så känns det inte alls likadant. Det blir mer fritt.

Något jag har funderat på den senaste tiden är att jag borde spara mina pengar, eller kanske så borde jag nog skaffa mig ett jobb. Jag har insett att den senaste månaden har jag spenderat mer pengar än vad jag typ någonsin har gjort i hela mitt liv, och jag får faktiskt lite ångest över detta. För jag har så många grejer kvar att lägga ut pengar på, som resor och liknande. Så jag måste försöka hålla mig ifrån all shopping och annat som bara kostar pengar. För jag kan inte hålla på såhär längre, om jag inte skaffar mig ett jobb då. Men det verkar svårt, för det är ju inte precis lätt att få jobb just nu. Så jag får väl nöja mig med mitt sommarjobb med min mamma än så länge. Så till sommaren får jag en mer stadig inkomst, hoppas jag på.

Ah just det, glömde ju nämna vad det är för bilder jag egentligen lagt upp idag.  Den första är från Egypten nästan exakt ett år sedan, och jag la upp den för att jag längtar efter värme och sol, och vem gör egentligen inte det nu när det är så kallt och snöigt ute?
Den andra är på lilla Theo, efter han opererat sig förra veckan. Det var så synd om honom att jag kände att jag måste ta ett kort och spara som minne, hihi!
Men nu mår han i alla fall som han ska göra, och det är bra.

Mer än såhär orkar jag inte skriva, ska lägga mig i sängen och kolla på en bra film!
Och imorgon så kommer Linnea hit och ska studera Theo, vilket ska bli intressant.
Till kvällen hoppas jag att min älskade pojkvän kanske vill umgås lite med mig, utan att dator eller tv-spel ska ta större plats än mig, haha!

/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Glad och gó tjej :D

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela